BGT千年3团队颜色详细表的详细资料

Marco Ensing | LinkedIn
Marco Ensing所在地区Enschede Area, Netherlands所属行业信息技术和服务197 位联系人立即加入领英,查看Marco的完整资料。注册完全免费!加入领英,与全球四亿职场人士共同拓展人脉、分享创意、发现机遇。浏览共同联系人获得引荐直接联系Marco概述Ik ben een ervaren Business Consultant met zowel een technische als bedrijfskundige achtergrond. Ik heb uitgebreide ervaring met enterprise architectuur, business architectuur, business consultancy en business analyse. Mijn kracht is het vertalen van strategische bedrijfs- en ict vraagstukken naar een zo effici?nt en effectief mogelijke oplossing binnen de gestelde randvoorwaarden. Dit heb ik bewezen in de diverse projecten waarin ik werkzaam ben geweest. Hierbij heb ik analyses uitgevoerd, advies uitgebracht en ondersteuning geboden aan bedrijfs- en projectmanagement voor het maken van keuzes en de werkzaamheden die nodig zijn om de verandering te realiseren.Ik ben resultaat gedreven, koersvast en tegelijkertijd pragmatisch. Hierdoor ben ik in staat om in langdurige en complexe projecten de gestelde doelen te halen. Door mijn goede communicatieve vaardigheden ben ik in staat om alle disciplines en niveaus in de organisatie te betrekken. Ik heb bewezen partijen samen te kunnen brengen en in staat te zijn tot resultaten te komen in complexe en politieke omgevingen.Specialiteiten:o Business Consultancy o Business Architectuur o Business Analyseo Business Proces Management o Verandermanagement工作经历Nederlands Omroeproduktie Bedrijf (NOB)所做项目Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO)De hier beschreven werkervaring is een vervolg op de hieronder beschreven werkervaring bij DUO om het huidige betaalsysteem te vervangen door een SAP oplossing. Binnen het programma Toekomstvaste Financi?le Informatiehuishouding (TOFI) wordt het DUO informatie systeem vervangen door een SAP oplossing en sluit het Ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschap (OCW) aan op SAP 3F. Dit is een gezamenlijk financieel administratief informatiesysteem van de ministeries van Financi?n (FIN), Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) en Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Als Senior Business Consultant heb ik als taken, het inhoudelijk ondersteunen van de programma manager, richting gegeven aan en het bewaken van de samenhang op inhoud m.b.t. de herverdeling van de diensten binnen OCW, het inrichten van nieuwe bedrijfsprocessen en de informatievoorziening.Voor het inrichten van het project en de 7 deelprojecten heb ik werkpakketen gedefinieerd en planningen opgesteld. Voor het inhoudelijke deel heb ik onderdelen binnen de informatiearchitectuur uitgewerkt, bedrijfsprocessen ontworpen, bedrijfsanalyses uitgevoerd en business requirements opgesteld.团队成员:Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO)Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) te Zoetermeer is verantwoordelijk voor de bekostiging van alle onderwijsinstellingen in Nederland en Caribisch Nederland (BES-eilanden). Op jaarbasis is betreft de totale bekostiging 26,5 miljard Euro en moet plaatsvinden op wettelijke betaaldatums. Het programma Toekomstvaste Financi?le Informatiehuishouding (TOFI) heeft als doel het verbeteren van de financi?le informatiehuishouding binnen OCW. Onderdeel daarvan is het vervangen van het technisch verouderd betaalsysteem. Dit informatiesysteem is aangemerkt als het bedrijf kritische informatiesysteem van DUO Zoetermeer en vervanging daarvan wordt als zeer risicovol beschouwd. Als Senior Business Consultant had ik als taken het begeleiden van een Proof Of Concept (POC) in SAP. Ter voorbereiding op de besluitvorming door het management team, om het huidige betaalsysteem te vervangen door een SAP oplossing, heb ik de business requirements opgesteld en een bedrijfs- en architectuuranalyse uitgevoerd.Voor het inventariseren van de wensen en eisen hield ik workshops met de diverse belanghebbenden. Op basis hiervan werden een aantal punten gedefinieerd die in de POC aangetoond moeten worden. De uitkomsten van de POC, business requirements en bedrijfsproces- en architectuuranalyse heb ik in een adviesrapport verwerkt en aan het management gepresenteerd. Dit heeft geresulteerd in een positief besluit door het management team.团队成员:Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) werkte in het kader van de ?vernieuwing? aan een nieuwe bedrijfsinrichting. Onderdeel hiervan was de realisatie van bedrijfsprocessen en een informatiesysteem t.b.v. geografisch gerelateerde informatie. Mijn taken bestonden uit het opstellen van de bedrijfsarchitectuur, het ontwerpen van de nieuwe bedrijfsprocessen en het zorgdragen voor acceptatie van de verandering binnen de organisatie. Om richting te geven aan het in samenhang ontwerpen en realiseren van de bedrijfsprocessen, organisatorische inrichting en informatievoorziening, heb ik een aantal kaders opgesteld. Deze betroffen onderwerpen, zoals de invoering van de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT), leveren van geografische gegevens met een bekende kwaliteit, hi?rarchische rapportages en beheer van geografische gegevens. Voor het cre?ren van draagvlak binnen de organisatie en het verkrijgen van goedkeuring van de opdrachtgevers heb ik de veranderingen op strategisch, tactisch en operationeel niveau binnen geheel RVO.nl afgestemd en begeleid.
Mijn werkzaamheden hebben er toe geleidt dat er een duidelijke richting en structuur ontstond. Ik heb de doorlooptijd van een door mij ontworpen bedrijfsproces terug weten te brengen van vier naar één dag. Door mijn vermogen om partijen samen te brengen is de voortgang van het programma bespoedigd.团队成员:Nederlandse SpoorwegenDe afdelingen Verander Management (business consultants) en Realisatie Management (informatie analisten, bouw, test en beheer) hadden een organisatorische verandering ondergaan. Als gevolg van deze verandering en de doelstelling om te professionaliseren dienden bedrijfsprocessen en elkaars producten op elkaar te worden afgestemd.Mijn taken bestonden uit het samenbrengen van diverse werkwijzen en methodieken tot één generieke werkwijze en het inrichten van een enterprise architectuur raamwerk voor het vastleggen van business analyse, informatie analyse, ontwerp en test producten.
Ik heb diverse enterprise architectuur raamwerk onderzocht, wat heeft geleid tot een keuze voor een eenvoudige variant van het IAF raamwerk van Capgemini. Het enterprise architectuur raamwerk voor de vastlegging van de producten heb ik vervolgens gerealiseerd in Sparx Enterprise Architect. Onderdeel van de realisatie was het inrichten van een gezamenlijke repository, inrichten van versiebeheer en beleggen van applicatie beheer binnen de organisatie.Mijn werkzaamheden hebben geleid tot meer inzicht bij de diverse partijen hoe producten gezamenlijk in een enterprise architectuur vastgelegd kunnen worden. Ik heb partijen samengebracht en bewustzijn binnen de organisatie gecre?erd, wat het werken onder architectuur inhoud en welke verandering dit vraagt van de organisatie.团队成员:Provincie Noord-BrabantDe Provincie Noord-Brabant heeft de decentrale bedrijfsprocessen en informatiesystemen m.b.t. subsidies gecentraliseerd. Hiermee zijn 140 verschillende (deel) bedrijfsprocessen tot één generiek bedrijfsproces samengebracht, dat wordt ondersteund door één informatiesysteem. Als business consultant was ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van haalbaarheidsonderzoeken en het uitbrengen van advies m.b.t. diverse bedrijfsvraagstukken, zoals hi?rarchische managementrapportages, mogelijkheden tot aansluiting van het subsidie informatiesysteem met het provinciale datawarehouse, en een nieuw te ontwikkelen geo informatiesysteem. Daarnaast was ik voor een nieuw te ontwikkelen applicatie middels een standaard softwarepakket verantwoordelijk voor een leveranciers onderzoek, opvragen van offertes, uitbrengen van advies m.b.t. de geoffreerde opties, het opstellen van een SLA, het beleggen van functioneel en technisch beheer binnen de organisatie en het regelen van opleidingen voor de diverse gebruikers groepen.
Voor het inventariseren van de wensen en eisen hield ik workshops wat resulteerde in geprioriteerde wensen en eisen. Daarnaast voerde ik overleg met domeindeskundigen en legde ik het eindresultaat vast in adviesrapporten. De door mij uitgebrachte besluitvormingsdocumenten en adviezen leidden tot een snel een eenduidige besluitvorming door de opdrachtgever.团队成员:Reclassering Nederland (RN)In Nederland wordt de reclassering van volwassenen uitgevoerd door Reclassering Nederland (RN), de Stichting Verslavingsreclassering (SVG) en het Leger des Heils (samen de ‘3RO’). Tijdens de uitvoering van de primaire reclasseringsprocessen maken de drie reclasseringsorganisaties gebruik van een cli?nt volgsysteem. Het huidige cli?nt volgsysteem was verouderd en diende vervangen te worden door een nieuw cli?nt volgsysteem dat volledig gebaseerd is op web technologie.
Ik was als Business Analist verantwoordelijk voor het analyseren en uitwerken van de functionele specificaties van de module 'Advies'. Deze module gebruiken de adviseurs voor het uitvoeren van diagnoses en het opstellen van adviesrapportages. Daarnaast stuurde ik andere analisten aan en was ik verantwoordelijk voor het opstellen van een plan van aanpak en het opstelen en bewaken van de planning. Voor het opstellen van de functionele specificaties analyseerde ik de bedrijfsprocessen, de huidige systemen en hield ik gesprekken met materiedeskundigen en gebruikers. Aan de hand van deze informatie maakte ik een conceptuele weergave van de gewenste functionaliteit, welke ik vervolgens toetste bij de materiedeskundigen en gebruikers. Na acceptatie van het concept werkte ik de functionaliteit verder uit middels use cases en schermspecificaties.De door mij opgestelde specificaties werden snel geaccordeerd door bouw, test en de mandaatgroep van de 3RO's. Als gevolg hiervan kon de Advies functionaliteit volgens planning worden gerealiseerd. 团队成员:Inspectie voor het OnderwijsBij de Inspectie van het Onderwijs waren de ‘klantafhandel’ processen decentraal in de organisatie belegd. Met de op- en inrichting van het Contact Centrum Onderwijsinspectie zijn deze processen centraal in één afdeling belegd. Door de centralisatie van de processen in één afdeling onstond de behoefte voor een informatievoorziening die aansluit bij de processen binnen het Contact Centrum Onderwijsinspectie.Ik was als Business Consultant verantwoordelijk voor het onderzoeken en het uitbrengen van een advies met betrekking tot de mogelijkheden om het Contact Centrum Onderwijsinspectie te voorzien in hun ICT behoefte. Voor het inventariseren van de bedrijfsdoelstellingen en de behoeften voerde ik overleg met de opdrachtgever en interviewde ik de diverse belanghebbenden. De mogelijke oplossingen en toetste ik aan business en IT criteria, waarna ik advies uitbracht. Het door mij uitgebrachte advies werd goed ontvangen door de opdrachtgever. Op basis van het kwantitatief onderbouwde advies kon de opdrachtgever een eenduidige beslissing nemen en vervolgstappen bepalen.团队成员:VerkoopondersteunerVoor aanvragen van diverse klanten van CGI heb ik offertes opgesteld op basis van zowel het ‘time and material’ als ‘fixed-price’ principe. 团队成员:BelastingdienstHet Centrum voor Kennis en Communicatie (B/CKC) was een project gestart met als doel om de Belastingdienst te voorzien van een nieuw intranet die medewerkers beter ondersteund in hun werkzaamheden.In het team van Informatie Analisten was ik verantwoordelijk voor de informatie analyse. Voor het verkrijgen van de requirements maakte ik diverse storyboards met daarin een conceptuele weergave. Deze storyboards werden vervolgens getoetst bij de diverse belanghebbenden. Vervolgens werkte ik de requirements uit in use cases en andere UML modellen. Tevens maakte ik een user interface specificatie.
Door de overzichtelijke use cases en de co?rdinatie van de requirements naar het bouw team kon er snel een werkend prototype worden gedemonstreerd. 团队成员:Nederlandse SpoorwegenDe afdeling Klantsystemen van NS is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en beheren van systemen die gebruikt worden bij de saldo en/of reisproducten voor de OV-chipkaart. Daarnaast ondersteunen de systemen de service processen binnen het Klant Contact Centrum, voor de afhandeling van bijvoorbeeld klachten, geld terug bij vertraging, etc.In het team van analisten was ik verantwoordelijk voor diverse bedrijfsvraagstukken, zoals mogelijkheden voor gebruik van de OV-chipkaart bij ketenpartners van NS, verbetering van bedrijfsprocessen en integratie van informatiesystemen. Voor het inventariseren van de wensen en behoeften van de business (Marketing, Sales en Service) organiseerde ik workshops. Voor het realiseren van de wensen en behoeften werkte ik vervolgens verschillende oplossingen uit. Hiervan bepaalde ik de impact op de bedrijfsprocessen en het systeemlandschap, waarna het resultaat werd vastgelegd in een impact analyse document met daarin een kosten – batenanalyse en een advies. 团队成员:RVSRVS is een verzekeringsorganisatie die in het verleden al het contact met klanten via verzekeringsadviseurs en het klant contact centrum afhandelt. Het doel van het project was om RVS te voorzien van een systeem dat het voor klanten mogelijk maakt om via een website verzekeringen af te sluiten. In het projectteam had ik als Business Consultant een leidende rol. Ik was verantwoordelijk voor het onderhouden van contact met de klant, het aansturen van andere analisten, het faciliteren van workshops en interviews en ik was het aanspreekpunt richting het bouw- en testteam. De requirements werden verkregen door middel van overleg met de klant, houden van workshops en interviews. Het project werd uitgevoerd volgens RUP en de requirements werden vastgelegd middels use cases.Door de overzichtelijke systeem requirements kon de website op tijd en met de gewenste kwaliteit opgeleverd worden. 团队成员:UWVDe communicatie van het UWV valt onder de verantwoordelijkheid van het directoraat Communicatie en Cli?ntencontact (C&C). Het doel van het project was om C&C te voorzien van een project ondersteunend systeem. Ik was als Business Consultant verantwoordelijk voor het vastleggen van de business processen, het opstellen van de business requirements en de systeem requirements. De business processen werden door mij in BizzDesign gemodelleerd. Tot de werkzaamheden behoorden overleg met de klant, houden van workshops en interviews en het schrijven van workshop en interview verslagen. Het uiteindelijke resultaat werd vastgelegd in de RUP producten welke behoren bij de RUP business modelling en requirements discipline.团队成员:NOB / PTS Software / ICT AutomatiseringWerkzaam binnen internationaal geori?nteerde technische software ontwikkelorganisaties. Voor diverse projecten van internationale klanten binnen de embedded en industri?le automatisering was ik verantwoordelijk voor de informatie analyse, requirements management, software architecturen, functioneel en technisch ontwerpen en het implementeren van software in Java, C en assembly. Tevens heb ik voor diverse klanten pre-sales werkzaamheden verricht en offertes opgesteld op basis van zowel het ‘time and material’ als ‘fixed-price’ principe. 团队成员:技能专长其他 17 个收起教育背景Higher Professional Education, Applied Physics所学课程CGINAF Masterclass Enterprise Architectuur Certified Professional Scrum Product Owner Agile Scrum Product Owner Masterclass Change & Acceptance Business Process Management Requirements management met Use Cases 兴趣爱好Wielrennen.Ontwerpen en bouwen van luidsprekers en versterkersOntwerpen en bouwen van Microchip microprocessor projecten en programmeren van de software in C语言能力English高级 (无障碍商务沟通)German中高级 (商务会话)志愿者经历PenningmeesterAlmelose Toer Vereniging Ruiten Drie查看Marco的完整资料并...浏览共同联系人获得引荐直接联系Marco会员还查看了位于中国的领英会员:当前位置:&>&
网友正在看
&>& & 正文
半粒钟” 获300万元种子轮投资,自建团队做标准化地推这件事
&互联网公司在被询问前期如何做推广的时候,基本上都会回答通过线上+线下的模式,然而线上的推广渠道几乎被BAT三家公司垄断了,线下地推的形式却多种多样,鱼龙混杂。
据了解,地推行业的现状其实是很多公司把推广需求接回来,然后又转手给学生团队来做,这样中间转手几次再执行,效果很难保证。于此同时,上游客户难以寻找靠谱推广平台,导致大部分公司陷入烧钱的不归路。
猎云网「微信:ilieyun」今天要介绍的&半粒钟&就做了一个类似O2O的标准化地推平台,直接服务于B端用户,通过自建团队进行推广,把控推广的各个环节,从而保障了推广的质量。
并且&半粒钟&创始人严星辉向猎云网独家透露,项目已于去年10月完成了私人的300万人民币种子轮融资。在之前,投资人体验过半粒钟的服务,并且看好地推的发展前景和半粒钟自建团队的模式,所以决定投资。
目前半粒钟是基于微信的H5页面,用户实名注册之后便可以提交推广需求,填写产品类型、推广区域、特殊需求等等,半粒钟收到订单之后会进行详细的分析,充分准备出推广方案和价格与用户做进一步的沟通。如果意见达成一致,之后便可以按照合约内容来制定相应的地推方案,如目标人群、地推渠道、推广时间等等,并快速落实。
在项目合作进行到合适的阶段,半粒钟会出一份详细的分析报道,把这一阶段的推广效果呈现给用户,给进一步有效推广做参考。
另外,严星辉发现如今送小礼品去吸引用户的推广方式很常见,用户的接受程度高,所以他希望在这点上做的更加精细。因此半粒钟有一个专门的创意小组来做小礼品的设计,通过调查目标用户群的需求和项目本身的特质,然后分析敲定具体的小礼品方案,例如二维码红包袋等。
半粒钟创始团队有近5年的地推经验,严星辉说:&我们的地推团队是分布在广州100多所高校里社团的学生,招聘他们然后长期签约,并且会有严格的入职培训,往往他们可以快速的落实执行于地推工作中。&
在地推领域里,还有&趣地推&、&地推吧&、&云地推&与半粒钟相似,但也有区别。相对来说半粒钟自建团队做推广,更加能保障线下的推广质量、效率和落地效果,并且把地推这件事标准化之后整合了行业因门槛低而造成的混乱现象。
相关新闻:
消费维权网版权所有 未经授权 请勿转载或建立镜像 违者依法必究 Copyright
浙ICP备号-1GBT 质量管理体系 要求-标准吧
您的位置: >
> GBT 质量管理体系 要求
GBT 质量管理体系 要求
&&&&&&&&&&&&&&&&& GB
中华人民共和国国家标准
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&& &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&GB/T19001―2000
质量管理体系& 要求
Quality management systems-Requirements
2000-12-28发布                      2001-06-01实施
&&&&&&& &国家质量技术监督局&&&&&&&&&& 发布
GB/TISO前言
国际标准化组织(ISO)是由各国标准化团体(ISO成员团体)组成的世界性的联合会,制定国际标准工作通常由ISO的技术委员会完成。各成员团体若对某技术委员会确定的项目感兴趣,均有权参加该委员会的工作。与ISO保持联系的各国际组织(官方的或非官方的)也可参加有关工作。ISO与国际电工委员会(IEC)在电工技术标准化方面保持密切合作的关系。
国际标准遵照ISO/IEC导则第3部分的规则起草。
由技术委员会通过的国际标准草案提交各成员团体投票表决,需取得了至少75%参加表决的成员团体的同意,才能作为国际标准正式发布。
本标准中的某些内容有可能涉及一些专利权问题,对此应引起注意。ISO不负责识别任何这样的专利权问题。
国际标准ISO9001由ISO/TC176/SC2质量管理和质量保证技术委员会质量体系分委员会制定。
ISO9001第三版代替第二版ISO9001:1994以及ISO9002:1994和ISO9003:1994,包括对这些文件的技术性修订。原已使用ISO9002:1994和ISO9003:1994的组织只需按1.2的规定删减某些要求,仍可以使用本标准。
本标准的名称发生了变化,不再有“质量保证”一词。这反映了本标准规定的质量管理体系要求除了产品质量保证以外,还旨在增强顾客满意。
本标准的附录A和附录B仅是提示的附录。
采用质量管理体系应当是组织的一项战略性决策,一个组织质量管理体系的设计和实施受各种需求、具体目标、所提供的产品、所采用的过程以及组织的规模和结构的影响。统一质量管理体系的结构或文件不是本标准的目的。
本标准所规定的质量管理体系要求是对产品要求的补充。“注”是理解和说明有关要求的指南。
本标准能用于内部和外部(包括认证机构)评定组织满足顾客、法律法规和组织自身要求的能力。
本标准的制定已经考虑了GB/T19000和GB/T19004中所阐明的质量管理原则。
0.2& 过程方法
本标准鼓励在建立、实施质量管理体系以及改进其有效性时采用过程方法,通过满足顾客要求,增强顾客满意。
为使组织有效运作,必须识别和管理众多相互关联的活动。通过利用资源和管理,将输入转化为输出的活动,可视为过程。通常,一个过程的输出直接形成下一个过程的输入。
组织内诸过程的系统的应用,连同这些过程的识别和相互作用及其管理,可称之为“过程方法”。
过程方法的优点是对诸过程的系统中单个过程之间的联系以及过程的组合和相互作用进行连续的控制。
过程方法在质量管理体系中应用时,强调以下方面的重要性:
a) 理解并满足要求;
b) 需要从增值的角度考虑过程;
c) 获得过程业绩和有效性的结果;
d) 基于客观的测量,持续改进过程。
图1所反映的以过程基础的质量管理体系模式展示了4~8章中所提出的过程联系。这种展示反映了在规定输入要求时,顾客起着重要作用。对顾客满意的监视要求对顾客有关组织是否已满足其要求的感受的信息进行评价。该模式虽覆盖了本标准的所有要求,但却未详细地反映各过程。
注:此外,称之为“PDCA”的方法可适用于所有过程。PDCA模式可简述如下:
P―策划:根据顾客的要求和组织的方针,为提供结果建立必要的目标和过程;
D―实施:实施过程;
C―检查:根据方针、目标和产品要求,对过程和产品进行监视和测量,并报告结果;
A―处置:采取措施,以持续改进过程业绩。
图1& 以过程为基础的质量管理体系模式&
0.3& 与GB/T19004的关系
GB/T19001和GB/T19004已制定为一对协调一致的质量管理体系标准,他们相互补充,但也可单独使用。虽然这两项标准具有不同的范围,但却具有相似的结构,以有助于他们作为协调一致的一对标准的应用。
GB/TI9001规定了质量管理体系要求,可供组织内部使用,也可用于认证或合同目的。在满足顾客要求方面,GB/TI9001所关注的是质量管理体系的有效性。
与GB/TI9001相比,GB/TI9004为质量管理体系更宽范围的目标提供了指南。除了有效性,该标准还特别关注持续改进组织的总体业绩与效率。对于最高管理者希望通过追求业绩持续改进而超越GB/TI9001要求的那些组织,GB/TI9004推荐了指南。然而,用于认证或合同不是GB/T19004的目的。
0.4& 与其他管理体系的相容性
为了使用者的利益,本标准与GB/T相互趋近,以增强两类标准的相容性。
本标准不包括针对其他管理体系的要求,如环境管理、职业卫生与安全管理、财务管理或风险管理的特定要求。然而本标准使组织能够将自身的质量管理体系与相关的管理体系要求结合或整合。组织为了建立符合本标准要求的质量管理体系,可能会改变现行的管理体系。
中华人民共和国国家标准
质量管理体系&&& 要求
Quality management systems-Requirements
idt ISO9001:2000
代替& GB/T
本标准为有下列需求的组织规定了质量管理体系要求:
a)&&&&&&&& 需要证实其有能力稳定地提供满足顾客和适用的法律法规要求的产品;
b)&&&&&&& 通过体系的有效应用,包括体系持续改进的过程以及保证符合顾客与适用的法律法规要求,旨在增强顾客满意。
注:在本标准中,术语“产品”仅适用于预期提供给顾客或顾客所要求的产品。
本标准规定的所有要求是通用的,旨在适用于各种类型、不同规模和提供不同产品的组织。
当本标准的任何要求因组织及其产品的特点而不适用时,可以考虑对其进行删减。
除非删减仅限于本标准第7章中那些不影响组织提供满足顾客和适用法律法规要求的产品的能力或责任的要求,否则不能声称符合本标准。
2&& 引用标准
下列标准所包含的条文,通过在本标准中引用而构成为本标准的条文。本标准出版时,所示版本均为有效。所有标准都会被修订,使用本标准的各方应探讨使用下列标准最新版本的可能性。
GB/TI质量管理体系& 基础和术语(idtISO)
3&& 术语和定义
本标准采用GB/TI9000中的术语和定义。
本标准表述供应链所使用的以下术语经过了更改,以反映当前的使用情况:
供方-→组织―→顾客
本标准中的术语“组织”用以取代GB/TI所使用的术语“供方”,术语“供方”用以取代术语“分承包方”。
本标准中所出现的术语“产品”,也可指“服务”。
4&& 质量管理体系
4.1& 总要求
组织应按本标准的要求建立质量管理体系,形成文件,加以实施和保持,并持续改进其有效性。
GB/T组织应:
a) 识别质量管理体系所需的过程及其在组织中的应用(见1.2)
b) 确定这些过程的顺序和相互作用;
c) 确定为确保这些过程的有效运行和控制所需的准则和方法;
d) 确保可以获得必要的资源和信息,以支持这些过程的运行和对这些过程的监视;
e) 监视、测量和分析这些过程;
f) 实施必要的措施,以实现对这些过程策划的结果和对这些过程的持续改进。
组织应按本标准的要求管理这些过程。
针对组织所选择的任何影响产品符合要求的外包过程,组织应确保对其实施控制。对此类外包过程的控制应在质量管理体系中加以识别。
注:上述质量管理体系所需的过程应当包括与管理活动、资源提供、产品实现和测量有关的过程。
4.2& 文件要求
4.2.1 总则
质量管理体系文件应包括:
a) 形成文件的质量方针和质量目标;
b) 质量手册;
c) 本标准所要求的形成文件的程序;
d) 组织为确保其过程的有效策划、运行和控制所需的文件;
e) 本标准所要求的记录(见4.2.4)。
注1:本标准出现“形成文件的程序”之处,即要求建立该程序,形成文件,并加以实施和保持。
注2:不同组织的质量管理体系文件的多少与详略程度取决于:
a) 组织的规模和活动的类型;
b) 过程及其相互作用的复杂程度;
c) 人员的能力。
注3:文件可采用任何形式或类型的媒体。2916
下载说明:
1.请先分享,再下载
2.直接单击下载地址,不要使用“目标另存为”
3.压缩文件请先解压
4.PDF文件,请用PDF专用软件打开查看
5.如果资料不能下载,请联系本站
相关国家标准
QQ 或者 邮箱
内容:不能超过250字,需审核,请自觉遵守互联网相关政策法规。
GBT 质量管理体系 要求
最新国家标准

我要回帖

更多关于 吕美乐死亡详细资料 的文章

 

随机推荐